C. Heiart wint 2e Senioren wedstrijd, Twentekanaal Lochem.

Zondag, 22 mei 2016

Vanmorgen werd de 2e senioren wedstrijd vervist aan het Twentekanaal nabij Lochem. De organisatie had enkele afmeldingen ontvangen, hierdoor kwam het deelnemersaantal op 22 vissers. Nadat er om 07:00 uur geloot was, kon iedereen beginnen met opbouwen.

Na het startsignaal werden al snel de eerste vissen gevangen, de meeste klein van stuk. R. Roetenberg wist bij zijn eerste worp al een redelijke brasem te vangen. Helaas kwam er kort na de start een grote boot door het kanaal, die voor behoorlijk wat ‘beweging’ in het water zorgde. Joris Molendijk wist enkele grote baarzen te vangen, net als bij de vorige wedstrijd ving hij deze kort onder de kant. De overige deelnemers wisten allemaal vis te vangen. Naast baars, grondels, voorn en brasem is er ook een winde gevangen.

C. Heiart ving halverwege de wedstrijd een grote brasem. Even later verspeelde hij een grote karper. In het A-vak werd G. ter Horst winnaar met 1335 gram. 2e werd T. Gerhards, hij wist 1065 gram vis ter weging aan te bieden. De 3e plaats in het A-vak was voor J. Brehen met 950 gram.

In het B-vak waren de vangsten iets beter. Joris Molendijk had 5 grote baarzen, die samen met enkele grondels goed waren voor 2320 gram. Deze vangst leverde hem zijn 2e vakwinst op. De 2e plek in het B-vak was voor P. Keizers, hij wist ook enkele baarzen te vangen en deze wogen samen met de rest van zijn vangst 1260 gram. De 3e plek was voor Jan Molendijk met 670 gram.

Het C-vak werd gewonnen door C. Heiart met een gewicht van 3550 gram. Zijn vangst bestond uit baarzen en een hele mooie brasem, deze vis woog maar liefst 2650 gram!! De 2e plek was voor R. Roetenberg met 1650 gram vis. De 3e plek in het C-vak was voor B. Scharrenberg, zijn vangst woog 820 gram.

Het was een geslaagde wedstrijd.

Deelnemers bedankt, en graag tot de volgende keer!!

Wedstrijdcommissie H.S.V. Haaksbergen.