VIOS Enschede tegen HSV Haaksbergen, wedstrijd om het clubkampioenschap.

Zondag, 29 mei 2016

Vandaag is de voorronde van het clubkampioenschap Rayon 1 vervist. Deze wedstrijd tussen VIOS Enschede en HSV Haaksbergen had als strijdtoneel de vijverpartij aan de Buurserstraat in Enschede. Het aantal deelnemers bedroeg 15 per vereniging.

Tegen 07:00 waren de meeste deelnemers aanwezig in het VIOS-Hoes voor een bak koffie met een verse krentenbol. Om 07:30 kon er worden geloot. Na de loting bleek dat Dhr. Los een van de beste stekken had geloot, namelijk stek 1.

Om 09:00 waren alle deelnemers gereed, en kon het startsein worden gegeven. Al snel werden er kleine vissen gevangen. Naarmate de wedstrijd vorderde bleek dat het geen vetpot was. De kleine vissen waren steeds moeilijker te vangen. Behalve op nummer 1, hier wist Dhr. Los wel met grote regelmaat kleine vissen te vangen. P. Keizers wist na ongeveer een uur een kleine karper te vangen, en R. Roetenberg ving een mooie brasem.

Bij de overige deelnemers van HSV Haaksbergen was het schrapen om een visje te vangen. Halverwege de wedstrijd ving P. Keizers een hele mooie graskarper. Deze vis had hij binnen 1 minuut in zijn net, een knap staaltje drilwerk. In het laatste uur wist R. Roetenberg zijn 2e brasem te vangen, helaas voor hem bleef het hierbij. De overige deelnemers van HSV Haaksbergen wisten geen grote vissen te vangen.

Na het eindsignaal (13:00 uur) werd er gestart met de weging. Dhr. Los had ruim 2 kilo kleine vis gevangen, en viste een prima wedstrijd. De brasems van R. Roetenberg brachten ruim 4 kilo op de schaal. Paul Keizers ving maar liefst 10200 gram bij elkaar, dit bleek genoeg om de wedstrijd individueel te winnen. De vangsten van de overige deelnemers van HSV Haaksbergen varieerden van 1,5 kilo tot 20 gram.

In het VIOS-hoes werd er gewacht op de prijsuitreiking, en een warme hap. Nadat alle individuele prijzen verdeeld waren, werd de winnende vereniging bekend gemaakt. HSV Haaksbergen wist 40 punten bij elkaar te vissen. VIOS Enschede bewees deze dag dat zei hun viswater goed kennen. Met 23 punten werden zij de terechte winnaar.

Onder het genot van een buffet werd er gezellig na gepraat.

VIOS van harte gefeliciteerd, en bedankt voor de goede organisatie.

Wedstrijdcommissie HSV Haaksbergen.