Spannende 5e seniorencompetitie wedstrijd H.S.V. Haaksbergen.

Zondag, 11 september 2016

De 5e wedstrijd van de seniorencompetitie is vervist aan de waterpartij gelegen op het gezondheidspark in Hengelo. Dit water staat bekend als ‘karperrijk’. Na dat er tegen 07:00 uur geloot kon worden, vertrokken alle deelnemers richting het steknummer.

Opvallend veel deelnemers kozen voor de werphengel, een enkeling probeerde het met de vaste stok. De eerste karper was voor P. Keizers, even later ving hij zelfs zijn 2e. In het B-vak wist H. Voerman ook enkele karpers te vangen.

Na een rustige periode werd er plotseling door verschillende deelnemers een karper gevangen. Alle deelnemers vanaf stek A6 tot B12 wisten minimaal 1 karper te vangen. Sommige deelnemers verspeelden 1 of meerdere karpers. Het was dus noodzaak om een gehaakte karper in het net te krijgen, want de onderlinge verschillen waren zeer klein.

De ‘visvriendelijkste’ visser was vandaag S. Kruze, hij wist van de 7 gehaakte karpers 1 vis in het net te krijgen, erg jammer voor hem. In het C-vak wist J. Molendijk de grootste karper van de dag te vangen, een vis van zeker 2/2,5 kilo.

In het A-vak werd J. Brehen winnaar. Zijn twee karpers en een mooie zeelt brachten 4905 gram op de schaal. Ook wist hij nog een snoek te vangen, deze telde helaas niet mee. De 2e plaats in het A-vak was voor R. Roetenberg. Zijn twee karpers wogen samen met enkele blieken 3440 gram. De 3e plaats in het vak ging naar T. Voerman, zijn twee karpers wogen 3295 gram.

In het B-vak werd H. Voerman winnaar met 3 karpers. Deze vissen wogen samen 3955 gram. De 2e plaats in het B-vak ging naar P. Keizers, zijn twee vissen brachten 2925 gram op de schaal. 3e in het vak werd R. Loves, zijn karper woog 2045 gram.

J. Molendijk wist dankzij zijn grote karper, en een kleiner exemplaar, de 1e plaats in het C-vak op te eisen. Zijn vissen wogen samen 4620. De 2e vakplaats was voor A. van der Veen. Vissend op de eindplaats wist hij 4285 gram te vangen, met de vaste stok. De 3e plaats was voor T. Walkenfort, vissend met de match ving hij 3200 gram.

Het was een mooie wedstrijd,

De wedstrijdcommissie H.S.V. Haaksbergen