P. Keizers kampioen H.S.V. Haaksbergen 2016!!

Zondag, 2 oktober 2016

Vandaag is de laatste seniorencompetitie wedstrijd vervist aan de ‘Zwaaikom’. Deze laatste wedstrijd kon voor veel veranderingen in het klassement zorgen. Nadat de meeste deelnemers tegen 07:00 uur aanwezig waren, kon er voor de laatste keer in deze competitie geloot worden.

C. Heiart mocht plaatsnemen op A2. Hier wist hij 790 gram vis te vangen, goed voor een 3e vakplaats. Een stukje verderop zat W. Blom, vissend op A4 wist hij enkele zeer mooie brasems te vangen. Zijn vissen brachten maar liefst 10800 gram op de weegschaal, ruim genoeg voor de zege! Dit was tevens het hoogst gevangen gewicht in de competitie. De 2e vakplaats was voor K. Jongman. Hij wist (grote) donderpadden en enkele voorns te vangen. Deze vissen wogen samen precies 900 gram.

In het B-vak ging de vakwinst naar S. Kruze. Hij ving twee brasems, die 2600 gram wogen. De 2e vakplaats was voor J. Bouwhuis. Hij wist kort onder eigen kant een paar mooie voorns te vangen. Samen met enkele donderpadden en baarsjes brachten deze 720 gram op de weegschaal. De voorns waren ook verder uit de kant te vangen. Zo wist A. los met de lange vaste stok ook enkele mooie exemplaren te vangen. Deze vissen wogen 680 gram, genoeg voor een 3e vakplaats.

In het C-vak wist J. ten Voorde 700 gram vis bij elkaar te vangen. Dit was voldoende voor de vakwinst. 2e in het C-vak werd J. Molendijk, met 640 gram vis. Op de eindplek wist T. Gerhards 420 gram vis te vangen, wat hem een 3e vakplaats opleverde.

Na afloop van de wedstrijd kon de eindballans worden opgemaakt. De Top-3 van de competitie:

1.P. Keizers6 punten
2.C. Heiart7 punten
3.R. Roetenberg9 punten

Als wedstrijdcommissie kunnen wij tevreden terugblikken op de afgelopen competitie. Naast het grote deelnemersaantal (maarliefst 33 vissers!), is er ook goed vis gevangen. Het gemiddelde per deelnemer (over 4 wedstrijden) is 4202 gram.

Op de jaarvergadering (24-11-2016) zullen de vleesprijzen worden verdeeld. Kijk voor de totaaluitslag op: www.hsvhaaksbergen.nl

Dit jaar organiseert H.S.V. Haaksbergen nog een tweetal wedstrijden, een Ledenwestrijd op 16 oktober en een koppelwedstrijd op 6 november.

De wedstrijdcommissie.