H.S.V. Haaksbergen kampioen Rayon 1!!!

Zondag, 3 september 2017

Vanmorgen is de finale van het clubkampioenschap Rayon 1 gevist. Tijdens deze wedstrijd was VIOS Enschede de tegenstander. Namens H.S.V. Haaksbergen verschenen 20 vissers aan de start. Het aantal vissers voor VIOS Enschede bedroeg 15.

Voor aanvang van de loting werd er door de deelnemers al druk gespeculeerd over wie vandaag zou winnen. Vorig jaar had H.S.V. Haaksbergen namelijk verloren van VIOS Enschede. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Om 08:00 uur precies werd het startsein gegeven, en begonnen 35 vissers aan de 4 uur durende wedstrijd.

Al snel wisten verschillende deelnemers al enkele vissen te vangen. In het midden van het A-vak was vandaag de meeste vis te bekennen. Zo wisten A. de Moor en H. Koershuis (VIOS) enkele mooie blankvoorns te vangen. Vissend op A18 wist J. Jonkers een brasem te vangen. Deze vis bleek samen met enkele kleinere exemplaren goed voor de dag winst.

Bij de overige deelnemers was niet veel vis te bespeuren. Het overgrote deel van de vangsten bestond uit donderpad, met hier en daar een baars. Enkele vissers van VIOS wisten wel raad met het vangen van donderpadden, hierdoor lagen de uitslagen dicht bij elkaar.
Uiteindelijk wist H.S.V. Haaksbergen met 28 punten te winnen, tegen de 27 punten van VIOS. Vandaag hebben enkele donderpadden verschil voor de winst gezorgd.

Dankzij deze overwinning staat H.S.V. Haaksbergen in de Finale van Sportvisserij Oost-Nederland. Nadere informatie over deze wedstrijd volgt nog.

Wedstrijdcommissie H.S.V. Haaksbergen