De Berkel: Een goed begin is het halve werk!

Zondag, 23 augustus 2015

Vandaag is de 4e wedstijd van de seniorencompetitie vervist aan de Berkel, bij de spoorbrug in Eibergen. S ’morgens vroeg stonden 12 vissers klaar om er een mooie visdag van te maken. Na de loting vertrokken de vissers richten het getrokken steknummer.

Meteen na het startsignaal wisten bijna alle vissers vis te vangen. Over het verloop van de wedstijd kunnen we kort zijn. Na 1.5 uur namen de vangsten helaas drastisch af. Na 10.00 uur leek het wel of de vis verdwenen was, slechts enkele vissers wisten nog vis bij te vangen.

In het A-vak zat J. ten Voorde naast de brug. In de eerste uren van de wedstrijd ving hij mooie maatste voorns, die goed waren voor 1810 gram, en hem zege brachten in het A-vak. Tweede in het A-vak was R. Roetenberg. Helaas voor hem had hij twee hongerige snoeken op zijn visplek liggen, wat resulteerde in minder vis. Toch wist hij nog 610 gram te vangen. De vangstgewichten van de overige vissers in het A-vak zaten kort bij elkaar.

In het B-vak waren de vangsten beter. Op het eindnummer wist Duitser C. Heiart 1950 gram vis te vangen. Tweede werd Duitser S. Kruze, die naast de winnaar van het B-vak zat. Hij wist enkele mooie voorns met maïs te vangen die samen 1060 gram wogen. Derde was W. Molendijk met 850 gram.

Iedereen bedankt voor de sportieve wedstrijd en graag tot de volgende keer!

De wedstrijdcommissie HSV Haaksbergen