5e Seniorencompetitie wedstrijd Zwaaikom.

Zondag, 10 september 2017

Vanmorgen stonden 21 wedstrijdvissers omstreeks 07.00 klaar voor de loting. Er is vandaag gevist in 3 vakken, 2 vakken in de Zwaaikom en 1 vak er buiten. Na het startsignaal kozen verschillende deelnemers om op (grote) afstand te gaan vissen met de feeder, de overige deelnemers zochten de vis dichterbij.

Na de start werden al snel enkele vissen gevangen, veelal voorns of donderpadden. Bij enkele deelnemers werden er zelfs al grotere vissen gevangen. Zo was het T. Gerhards die in het B-vak de brasems goed op zijn stek kreeg, ondanks dat hij enkele exemplaren verspeelde, wist hij de wedstrijd te winnen met 7880 gram.

Het A-vak werd gewonnen door J. Brehen. Zijn vangst bestond uit 2 brasems en een mooie grote zeelt, goed voor 6690 gram. Tweede in het A-vak werd P. Keizers, hij ving net als zijn buurman W. Blom kort voor het einde van de wedstrijd een brasem. De brasem van P. Keizers woog 2655 gram. De vis van W. Blom was iets minder zwaar, maar met 2350 gram was deze vis voldoende voor de 3e plaats in het A-vak.

De tweede plaats in het B-vak was voor T. Voerman. Hij ving in het laatste half uur van de wedstrijd 2 brasems. Deze vissen worgen samen met enkele kleinere exemplaren en een winde, 4460 gram. Net als T. Voerman ving ook R. Loves een brasem in het laatste half uur. Zijn vis woog samen met een aantal voorns en donderpadden 2510 gram, goed voor een 3e plek in het B-vak.

In het C-vak waren de vangsten beduidend minder. Winnaar in het C-vak was T. Walkenfort met 1100 gram aan donderpadden en baarsjes. De 2e plaats in het C-vak was voor C. Heiart. Hij wist vissend op de eindplaats 795 gram bij elkaar te schrapen. A. van der Veen wist 630 gram aan donderpadden te vangen, goed voor een 3e plaats.

Wedstrijdcommissie H.S.V. Haaksbergen.