HSV Haaksbergen voor de 3e keer WINNAAR finale Clubkampioenschap Rayon1

Zondag, 23 september 2018

Zondag 23 september was de finale van het Clubkampioenschap van Rayon 1. Deze keer werd er gevist op het laatste gedeelte van het Twentekanaal bij de sluis van Eefde. Hier is over 2 weken de finale van de Clubkampioenschap van Oost Nederland. Een mooie training dus voor de winnende club. Het parcours was voor de meeste deelnemers onbekend en een mooie uitdaging.

De weersberichten klopten niet helemaal want het zou rond 13.00 regenen maar na 1 uur vissen begon het te regenen en stopte niet meer tot het eind.
Na een kleine vertraging begon de wedstrijd om 8.15. Her en der werd er een kleine brasem , voorns , baarzen en donderpadden gevangen. De meeste deelnemers wisten ook wel enkele vissen te vangen. Paul Keizers van HSV Haaksbergen ving een paar voorns, kleine brasem en een paar mooie baarzen en wist de wedstrijd te winnen met 3325 gram. Jan Bouwhuis ook van HSV Haaksbergen had ook een aantal kleinere brasems en werd 2e met 2670 gram. Frans Benneker van Vios ving 2105 gram en werd 3e.
Van iedere club tellen de beste 10 vangsten. HSV Haaksbergen won deze finale ruim met 130 punten. VIOS Enschede had een totaal van 80 punten van de beste 10 vissers bij elkaar opgeteld.

De finale is op 6 oktober op hetzelfde parcours. Opgeven hiervoor is weer mogelijk. Deelnemers die de vorige wedstrijden mee hebben gedaan hebben voorrang.
Meer info volgt.