C. Heiart wederom kampioen van Haaksbergen!!

Zondag, 4 oktober 2015

Vandaag is de 6e en laatste wedstijd gevist aan de ‘zwaaikom’. Dit water staat bekend om de dikke brasems die soms met grote getale aanwezig zijn. Tegen 7:00 uur waren alle 14 deelnemers aanwezig, en kon er geloot worden.

Na de loting bleek dat alle ‘Feederkanonnen’ bij elkaar in het A-vak zaten. Op nummer A3 zat R. Loves, op nummer A4 zat R. Wilderink, P. Kezeirs mocht plaatsnemen op A6 en R. Roetenberg zat op nummer A7. Dat beloofde een spannende strijd tussen deze deelnemers.

In het B-vak zat kampioen C. Heiart op de eindplaats. Al snel na het beginsignaal wist hij enkele voorns te vagen. Deze voorns bleken na de weging goed voor een 2e plaats in het B-vak. Dat er tegenwoordig steeds meer donderpadjes te vinden zijn in het Twentekanaal blijkt wel uit de vangst van de winnaar in het B-vak, J. Molendijk wist 1130 gram van deze vis(jes) te vangen. De derde plaats in het B-vak was voor S. Kruse met 400 gram. Vierde werd Joris Molendijk met 155 gram.

Halverwege de wedstijd werd er behoorlijk vis gevangen in het A-vak. R. Wilderink ving een totaalgewicht van maar liefst 17680 gram! Tweede werd P. Keizers met 6995 gram, R. loves werd derde met twee brasems die 3600 gram op de weegschaal brachten. R. Roetenberg ving 2040 gram, dit leverde hem de vierde plaats op.

Na de weging werd al snel duidelijk dat C. Heiart ook dit jaar weer kampioen is geworden. Van harte gefeliciteerd namens de wedstrijdcommissie.

Iedereen bedankt voor de gezellige competitie, en graag tot volgend jaar!!

De wedstrijdcommissie