‘Hengeler Weend Bokaal 2016’

Zondag, 10 april 2016

Afgelopen zaterdag werd de Hengeler Weend Bokaal wedstrijd vervist. Deze wedstrijd tussen 5 hengelsportverenigingen is een jaarlijks terugkerend fenomeen. Het strijdtoneel was dit maal de vijver aan het gezondheidspark te Hengelo.

Het korps van HSV Haaksbergen bestaand uit: T. Gerhards, B. Wigman, J. Galgenbeld, R. Wilderink en R. Roeteneberg gingen (in de nieuwe teamkleding!) de sportieve strijd aan met de andere deelnemende verenigingen. Onder het genot van een warme bak koffie en krentenwegge, werd de loting verricht.

Na het verdelen van de steknummers, en het opbouwen van de spullen, kon er om 9 uur gestart worden. In het eerste uur van de wedstrijd werden enkele vissen gevangen. Zo was het J. Galgenbeld die na de vangst van enkele voorns al een karper verspeelde. B. Wigman ving een brasem, waarna nog enkele kleine vissen volgden. T. Gerhards had ook al enkele vissen gevangen. Bij R. Roetenberg en R. Wilderink was het erg stil, beide vissers hadden nog niks gevangen.

Om 11.30 werd de wedstrijd onderbroken voor een warme hap, welke met open armen ontvangen werd. Tegen 12.00 werd de wedstrijd weer hervat. Na de pauze wisten R. Roetenberg en J. Galgenbeld enkele voorns te vangen. Na de onderbreking was het prima visweer. De vis werd zowaar ook actiever. In het laatste uur werden dan ook verschillende grote vissen gevangen. T. Gerhards ving in het laatste uur een mooie karper en R. Roetenberg wist 2 karpers en een hafwas brasem te vangen in het laatste uur. R. Wilderink was de enige deelnemer van HSV Haaksbergen zonder vis.

De gevangen gewichten van de deelnemers van HSV Haaksbergen:

- J. Galgenbeld      130 gram.
- B. Wigman           1000 gram.
- T. Gerhards          3210 gram.
- R. Roetenberg    4510 gram.
-R. Wilderink         0 gram.

Na het opmaken van de eindstand bleek dat OHV Oldenzaal de bokaal in ontvangst mocht nemen, van harte gefeliciteerd met de overwinning!

Uitslag:

1.OHV Oldenzaal7 punten.
2.Ons genoegen Wierden13 punten.
3.HSV Haaksbergen16 punten.
4.Ons genoegen Hengelo 25 punten.
5.AHV Vislust26 punten.

Ons genoegen Hengelo bedankt voor de goede organisatie!!

Hengelsport Hennie Kruidenier bedankt voor het verwezenlijken van de teamkleding!

Wedstrijdcommissie HSV Haaksbergen.