4e wedstrijd Senioren

Woensdag, 29 augustus 2018

Zondag 26 augustus stond alweer de 4e competitie wedstrijd op het programma. Deze zou in eerste instantie gevist worden aan de Berkel in Borculo. Helaas werd dit onmogelijk gemaakt door het drijfvuil.

Daarom besloten om de wedstrijd te vissen aan het twentekanaal Hengelo/Enschede.
Er werd gevist in 3 vakken, Vak a was uitgezet op het rechte stuk voor de zwaaienkom. Vak B en C zaten in de zwaaienkom.
Om 7.00 uur begon de loting. Nadat iedereen een nummer had konden we naar onze stekken rijden.
Om 8.00 uur klonk de toeter en gingen de eerste dobbers en korven te water.
Al snel bleek het door de koude nacht ervoor dat de vis zich niet makkelijk liet vangen.
Zo lieten de brasems het vandaag afweten. In totaal werden er 2 brasems gevangen.
Gelukkig waren er wel andere vissen die zich af en toe lieten vangen.

In vak A wist P. Kockmann zijn kopplaats goed te benutten, Hij won met een groot verschil zijn vak.
Hij ving 4770 gram aan vis. 2e in het vak werd K. Hulshoff met 1700 gram.
In vak B ging R. Lickfeldt ervandoor met de vakwinst. Hij wist met met de vaste stok veel mooie voorns te vangen.
Deze voorns waren samen goed voor 3945 gram.
2e in het vak werd W. Blom. De weegschaal gaf bij hem een gewicht aan van 3335 gram.
In vak C waren de vangsten vandaag iets minder. J. Galgenbeld ving daar 1705 gram. Dat was genoeg voor de winst in zijn vak.
Op een 2e plek kwam B. Scharenborg met 995 gram.

Met nog 2 wedstrijden te gaan blijft het uiterst spannend boven in het klassement.
Er zijn nog een aantal deelnemers die kampioen kunnen worden.

de volgende wedstrijd is op 9 september.
Deze wedstrijd zal in eerste instantie plaatsvinden aan de Gammavijver in Haaksbergen,
maar door de lage waterstand word deze wedstrijd niet daar gevist.
Nu word die gevist aan de berkel in Borculo. (lochemseweg)