Winderige Nationale Hengeldag 2015

Zaterdag, 30 mei 2015

Zaterdag morgen stonden er 8 fanatieke jeugdvissers klaar om met elkaar de strijd aan te gaan. Dit jaar hebben alle deelnemers en deelneemster weer een gratis hengel gekregen, die net als de prijzen, beschikbaar zijn gesteld door Hengelsport Hennie Kruidenier.

Tijdens het loten en opbouwen van het materiaal was het redelijk goed visweer. Om 9.30 uur werd het beginsignaal gegeven, waarna ook al vrij snel de eerst vis werd gevangen. Na het eerste half uur veranderde het weer behoorlijk. De wind (die dwars over het water stond) trok nog harder aan, en het bleef ook niet droog. Gelukkig bleef de regen beperkt tot enkele druppels. Voor de deelnemers was het door de harde wind lastig vissen. Gelukkig wisten de meeste vissers door enkele tips van de jeugdbegeleiders vis te vangen. Helaas was er een deelneemster zonder vis.

De winnaar wist goed om te gaan met de harde wind, wat ervoor zorgde dat hij enkele mooie voorntjes ving. De overige vangst van de deelnemers bestond uit: grondels, bliekjes, voorns en zonnebaarsjes. Na de weging werden er mooie prijzen verdeeld onder alle deelnemers.

Iedereen bedankt voor de gezellige wedstrijd, en graag tot volgend jaar!!!

Jeugdcommissie HSV Haaksbergen

Uitslag nationale hengeldag 2015:

1.Jasper Leusink     320 gram.
2.Thom Schreurs     300 gram.
3.Kay Benthuis         280 gram.
4.Jelle Borgreve      240 gram
5.Ben Bijlsma          160 gram.
6.Steven Jannink    150 gram.
7.Sven te Rietmole150 gram.
8.Tes Leusink          0 gram.