Moeizame visserij aan de Zijtak (Twentekanaal).

Zondag, 14 juni 2015

Vandaag stond de 3e seniorenwedstrijd op het programma. Deze keer was de Zijtak het strijdtoneel. De Zijtak is een water met ‘gebruiksaanwijzingen’, vissers dienen dus goed te weten waar ze mee bezig zijn.

Tijdens het uitzetten van de steknummers lag het water er verlaten bij. Er was weinig tot geen beweging in het water. Het water was ook opvallend helder. Op de eindplaats zat de heer Walkenfort, hij wist binnen korte tijd 3 brasems en een baars te vangen. Deze vier vissen waren goed voor 5700 gram, wat ook met afstand het hoogst gevangen gewicht bleek te zijn. De tweede plaats in het B-vak ging naar Joris Molendijk. Hij ving een aantal exotische grondels, die goed waren voor 290 gram. Een aanzienlijk verschil met de vakwinnaar.

In het A-vak was het niet veel beter. Op een paar verdwaalde exotische grondels en twee baarzen na was er bijna geen vis te bekennen. Tot vlak voor het einde, uit het niets ving Rieks Loves een grote brasem. Deze vis woog maar liefst 2500 gram, en dat betekende de vakwinst voor hem. Goede tweede werd Jan Molendijk, op de kopplaats wist hij twee mooie baarzen te vangen.

Een opvallend detail is dat er alleen exotische grondels, baarzen en brasems zijn gevangen. Van de voorn ontbrak ieder spoor..

Iedereen bedankt voor de sportieve wedstrijd, we hopen de volgende keer aan de Berkel meer vis te vangen!!

De wedstijdcommissie