Joram Brehen oppermachtig aan de Berkel.

Zondag, 27 augustus 2017

Vandaag is de 4e seniorencompetitie wedstrijd vervist aan de Berkel bij Borculo. De verwachtingen waren hoog, gezien de slechte vangsten tijdens de vorige editie aan de Berkel bij Stokkersbrug. Na de loting die omstreeks 07.00 uur plaats vond, konden alle deelnemers vertrekken richting het gelootte steknummer.

Als snel na aanvang van de wedstrijd werden de eerste vissen gevangen. De hoofdmoot van vandaag bestond hoofdzakelijk uit mooie maatse voorns. Ook deed het weer goed mee, de omstandigheden waren ronduit perfect te noemen.

Het A-vak was het beste vak vandaag. Vissend op A1 wist J. Brehen een mooi net vis te vangen, de teller bleef staan op 6370 gram. Zijn vangst bestond uit voorns, brasems en enkele baarzen. Op steknummer A4 wist T. Wakenfort ook leuk vis te vangen. Zijn vangst bracht 3650 gram op de schaal. De 3e plaats in het A-vak was voor H. Voerman, hij ving precies 2000 gram vis.

In het B-vak waren de vangsten iets minder. Winnaar in het B-vak was W. Blom. Zijn gevangen vissen wogen samen 1370 gram, net iets meer als de vangst van A. van der Veen. Vissend op B12 ving A. van der Veen 1305 gram. 3e in het B-vak werd G. ter Horst. Zijn voorns wogen samen 690 gram.

C. Heiart wist de eindplaats goed te benutten. Hij won het C-vak met 2220 gram. De 2e plaats in het C-vak was voor A. los. Hij ving met de match 1850 gram. 3e in het C-vak werd R. Roetenberg, met 1270 gram vis.

Het was een geslaagde wedstrijd, alle deelnemers wisten vis te vangen.

Wedstrijdcommissie H.S.V. Haaksbergen