Zondag 29 mei hebben 21 leden van HSV Haakbergen gevist bij Visdorado De Kool in Heelweg.

Maandag, 30 mei 2022

Voor sommige deelnemers was dit de eerste keer dat ze hier gingen vissen. En voor een redelijk aantal was het een bekende omgeving.

Voor de deelnemers die hier nog niet gevist hadden was dit een mooie testcase om te kijken hoe de visserij op de commerciële wateren is.
De 2 karpervijvers waren afgehuurd bij De Kool. Aan de kleine vijver mocht alleen met de vaste hengel worden gevist en op de grote vijver was alles toegestaan.
Tijdens de loting ontving elke deelnemer een zak pellets die je ook meteen gebruiken kon. Op de kleine vijver waren 6 deelnemers en de grote vijver 15 deelnemers.
Om 10.00 begon de wedstrijd en er werd op beide vijvers al snel een visje gevangen. De meeste vis werd in het begin op de grote vijver gevangen met de methodfeeder of bomb{loodje}. Op stek 6 en 7 vingen Mick Heyermann en Mick Quance de ene karper na de andere karper van rond de 3 kg. per stuk. Op stek 14 zat Tezz Proud. Tezz ving ook goed vis en ving ze een maat groter. {en achteraf te groot}. Dat de vissen erg sterk waren bleek maar weer. Eén deelnemer zat even niet op te letten en zijn hengel vloog in het water tijdens een aanbeet. Gelukkig bleef de hengel drijven en kon de hengel uit het water worden gehaald met de karper nog aan de lijn.
Aan de kleine vijver werd de vis voornamelijk gevangen met een harde pellet op 11.50 mtr. Joram Brehen had al een mooie voorsprong op de andere deelnemers. De karpers op deze vijver zijn een maatje kleiner dan op de grote vijver maar aan de vaste hengel een geweldige sport.
Om 13.00 was er pauze en onder het genot van een hapje en drankje werd er veel informatie uitgewisseld over de technieken die er op dat moment het beste werkte.
Om 13.30 ging het weer van start. Op de kleine vijver viel het helemaal stil en werd er af en toe nog een visje gevangen.
Aan de grote vijver ging het verder waar het ook gestopt was. Iedereen zat lekker in de beet. Ook werd er steeds meer vis met de vaste hengel aan de kant gevangen en daar zat af en toe een exemplaar van meer dan 6 kg.
Om 15.30 was het einde van de wedstrijd. Iedereen had ook vis gevangen en een aantal van hen had nog nooit zoveel tijdens een wedstrijd gevangen.
Aan de grote vijver werd er in 2 vakken gevist en de kleine vijver was ruimte voor 1 vak.
Tijdens het wegen bleken een aantal deelnemers meer dan 25 kg in het net te hebben. Alles boven de 25 kg en onder de 30 kg werd genoteerd als 25 kg. Zat er meer dan 30 kg in het net dan werd deze niet meegeteld.
Helaas was dit bij Tezz het geval. 26500 werd 25 kg en 34500 werd een 0.
Hierdoor werd Tezz 2e in zijn vak met 44500 en ging Koen Hulshoff met de winst aan de haal in vak B met 200 gram meer en een totaal van 44700.
Een prachtige 3e plek in vak B ging naar Herman Ruiters met 44400. Net iets te weinig om met de winst er vandoor te gaan.
In vak A ging het ook op zijn scherpst van de snede, Mick en Mick deden weinig van elkaar onder maar op het laatst ging Mick Heyermann er met vakwinst vandoor met 69850. Mick Quance ving 62100 en werd verdiend 2e in Vak A. Op stek 2 zat Jan Bouwhuis en behaalde de 3e plek met 31800.
Aan de kleine vijver bleef Joram iedereen voor en met 16570 won hij dit vak. Met 7950 op de weegschaal behaalde Tonny Amelink de 2e plaats. Met 20 gram minder werd Gunter ter Horst 3e.
Na afloop onder het genot van een drankje werden de prijzen uitgedeeld. Het was voor iedereen een zeer geslaagde dag dat zekers voor herhaling vatbaar is.
HSV Haaksbergen wil alle deelnemers bedanken voor de gezellige en sportieve wedstrijd en de mensen van Visdorado de Kool voor hun gastvrijheid.